Omppumehu on oma suosikkini ja sitä on nyt jo muutama pullo tullut tehtyäkin. Lisäksi olen tehnyt mustaviinimarjamehua. Se taisikin olla viimeinen kerta, kun niistä puskista mehut irtoaa. Alkavat olla niin vanhoja pensaita, että neljästä puskasta sain noin 8 litraa marjoja, joten ei juurikaan paljon. Joko korvataan ne puskat ensi vuonna uusilla tai sitten laitetaan pelkkää karviaista, jolla jo yksi niistä on korvattu.
Lisäksi sain vielä kasvimaalta korjattua talteen lisää persiljaa ja ruohosipulia sekä ensimmäisen ja hyvin vaivaisen sadon rosmariinia. No sai tuolla rosmariinilla tämän päiväisen pastan maustettua, mutta ensi vuonna joko esikasvatan taimet tai sitten ostan valmiiksi esikasvatetut kaupasta. Tässä vaiheessa jos satoa tulee ensimmäisen kerran, niin oli pakko kerätä ne talteen, koska pelkään että halla vie nekin vähät. No, sainpahan sen verran, että siitä saa vielä toiseen ruokaan mausteet. Säästö se on kait pienikin säästö...mutta ei taida maksaa vaivaa kyllä, ainakaan tänä vuonna.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti