keskiviikko 30. tammikuuta 2013

Koristeluita ja kukkia

Hiljaista on ollut täällä blogin puolella..sorry vaan. Kaamee kiire on ollu itellä ja ei oikein ole ollu aikaa tänne mitään rustailla.
Mutta, ajattelinpas tässä nyt vähän valottaa puuhastelujani viime aikana. Eräät syksyllä tulevat juhlat kun ovat nyt vieneet kokonaan ajatukseni ja melkeinpä kaiken liikenevän vapaa-ajankin ;) Järjestelyä järjestelyä. Ja ideoiden toteuttamista ja kirjaamista paperille. Siinäpä sitä aikaa on kulunut. Jotain olen siis saanut eteenpäinkin, mutta paljon olis vielä tehtävää, ennenkuin voi huokaista. No, se kuuluisa lause tähän väliin, onhan tässä vielä aikaa. Elokuun lopussa on due date, joten..tosiaan, aikaa on, mutta en halua, että se loppuu kesken ja tarttee viime hetkillä kauheasti alkaa stressaamaan. Nyt kun on flunssa päällänsä, niin on ehkä hyvä hetkeksi levätä ja on aikaa sitten tännekin kirjoitella.

Koristeluja salin puolelle olen miettinyt. Ja koska en tiedä ja mulla ei ole hajuakaan, miten voisi ilmapalloja täyttää heliumilla tms, niin joko ilmapallot jäävät kokonaan, tai sitten ne tulee, mutta riippuen ylösalaisin. Väriteemana siis on musta-valko-lila pienellä ripauksella hopeaa. Mustat ilmapallot jo onkin hallussa, mutta valkoiset ja liilat pitää vielä etsiä. Enkä ole ees ihan varma noista liloista. Mutta jos jollain on tietoa, mistä saa palloihin täytettä, muuta kun ilmaa, niin kertokaa ihmeessä vinkkejä.



Jotain pientä tässä olen jo askarrellutkin. Eli sain päähäni, että pallojen lisäksi kattoparrujen koristeeksi haluan pom pomeja. Ne on a)halpoja tehdä ja b)myös helppo toteuttaa. Yhden tekemiseen meni reilu 5 minuuttia. Mutta koska mulla oli aika ohutta silkkipaperia, niin varovainen saa olla pomien availuvaiheessa, ettei paperi repeä. Harjoituskappaleessa muutama repeämä tulikin, mutta en anna sen haitata. Ne tulee ensinnäkin niin korkeelle, ettei kukaan reikiä näe ja sit ne on onneks ne reiät siellä keskellä ympyrää, ni ne ei niin haittaa.

Niin ja ohjeen sain white and black- blogista. Linkki ohjeeseen tästä. Sen verran noihin teen itelleni muutosta, että toi a4-koko on aika pieni, koska meillä koristeet tosiaan tulevat niin ylös. Muutaman teen tolla koolla, kun kerran olen valmiiksi leikellyt papereita jo niitä varten, mut loput sitten vähän isompina. Ja silkkipaperin ostin Tiimarista. Tosin siellä yks 5klp paketti 50x70cm kokoisia papereita maksaa 1,45€ ja mä sain tosta yhdestä paketista 2 pientä pomia.Laitoin siis yhteen pomiin 10 a4-kokoista arkkia. Noihin pieniin riittää varmaan ohjeessakin mainittu 8kpl. Mutta jos teen isompia, niin täytyy testailla, montako paperia siihen kannattaa laittaa. Ilmoittelen sitten lopputuloksista jossain vaiheessa. Ja silkkipaperia täytyy metsästellä jostain muualtakin, vaikka yhdestä paketista saakin kaksi ja näin yhden hinnaksi jää se 75 senttiä, niin haluisin jostain tota paperia löytää vieläkin halvemmalla :) Säästö se on pienikin säästö. Ja koska noita tarttee tehdä vähintään se 10, ehkäpä 20, ni on se sit jo jokunen penni säästöön siinäkin.



Kukkasiakin täytyis alkaa miettimään. Tarjouspyyntöä olen laitellutkin muutamiin paikallisiin kukkakauppoihin ja niistä vastausta odottelen. Niiden mukaan sitten vähän mennään, ja tietty sen mukaan, että kuka parhaiten vastaa odotuksiini. Häämessuilla Turussa vieraillessani olikin esillä muutamia kauniita kimppuja. Kun vaan osaisi päättää, että haluaako roikkuvan kimpun, vai pienen ja kädessä helposti pidettävän.. Tässä muutama kuva, joita kauneimmista kukista napsin. Toki omaan haluaisin valkoisten kukkien lisäksi joko mustaa tai violettia. Mustasta en ole ihan varma, näyttääkö se liikaa hautajaiskukalta sen jälkeen...se ei kuitenkaan ole tarkoitus :)

Tässä tällainen kuvakollaasi, johon olen etsinyt kuvia erilaisista hääkimpuista jotka miellyttävät silmää.(kuvat netistä eri lähteistä) Kuvan keskellä taitaa olla näistä suosikkini ja tuo oikealla alhaalla oleva mustavalkoinen. Sinistä ei missään tapauksessa tule esiintymään, kuten ei pinkkiä/punaistakaan, joten nämä muun väriset vain esimerkkinä kauniista kimpusta, mutta sitten lopulta oman värisillä kukilla valittuna.