torstai 13. joulukuuta 2012

Siivousta siivousta

Tuntuu, että tuo Joulu se tulee nopeampaan, kuin on odottanutkaan. Tai siis mä en pysy mukana ja joulusiivouskin takkuilee. Syypäänä osittain tähän on eteisessämme oleva uusi kaappi, jota mieheni ei ole vielä saanut kasatuksi ja sen osat ovat siis levällään pitkin lattiaa. Hyvä että mahtuu ohi kulkemaan.. No ehkäpä huomenna asiassa tapahtuu jotain etenemistä, kun hänellä on vapaapäivä.

Niin ja toinen murheenkryyni on uusi keittiön pöytämme, joka on tuottanut paljon harmaita hiuksia ja päänvaivaa. Ostimme siis tossa parisen viikkoa sitten Sotkasta uuden korkeakiiltoisen ruokapöydän. Muuten kaikki menikin oikein sujuvasti, mutta kun saimme paketin kotiin asti ja sen avatuksi, niin sain huomata kokoamisvaiheessa, että jalat eivät kiinnittyneet ollenkaan paikalleen. No, erinäisten sohlaamisten ja muutaman kerran liikkeessä edes takaisin matkustelun jälkeen oikeat jalat löytyivät ja saimme ne kiinni. Ja vain huomataksemme, että pöytälevy on keskeltä noin sentin notkollaan! No...siitä sitten taas palautetta Sotkaan ja muutaman valokuvallisen sähköpostittelun jälkeen meille pitäisi olla tulossa ensi viikon keskiviikkona sitten uusi pöytä! Voin vaan sanoa, etten kyllä Sotkasta ihan heti ole ostamassa yhtikäs mitään. Mutta..oma vika. Olis pitänyt uskoa jo aikoja sitten, kun siskollani kyseisestä firmasta on samanlaisia kokemuksia, mutta ei, piti kokeilla itsekin. No...halvalla saa halpaa ja näköjään sekundaa. Toivotaan nyt, että uusi pöytä ees kestää. On se ainakin kiva ja paljon isompi kuin vanha. Kelpaa sitten jouluna meidän kaikkien 12 hengen sen vieressä nautiskella :)

Otsikkoon liittyen kuitenkin vielä sen verran, että sain sentään jotain tänään tehdyksi. Nimittäin siivottua saunan joulukuntoon. Jopas olikin hommaa. Meillä kun sattuu olemaan vanhanaikainen puusauna, jossa pesutilat on samassa tilassa ja sitä nokea nyt vaan kertyy melkoisesti joka paikkaan. Yhteen osuuteen mun keinot ja niksit eivät tuoneet tulosta, nimittäin valkoiset ikkunankarmit eivät todellakaan ole valkoiset. Ja mikään tökötti ei tunnu niihin tehoavan. Että jos tätä joku sattuu lukemaan ja jollain on jotain vinkkiä annettavaksi, niin kiitos, otan mielelläni vastaan. Siis että miten noen saa puhdistettua puisista ikkunakarmeista?


Ja vielä viimeisenä pieni esimerkki siitä, miten tavallisista tuikuista saa aivan ihania sisustuselementtejä ja kauniita silmille. Luin erinäisistä blogeista washi-teipistä ja aikani sitä metsästettyäni, löysinkin. Mutta piti vaan lähteä Tampereelle asti. No, Claes Ohlssonilta sitten löytyi, oikeinkin ihanaa sellaista, kolmen teipin setissä jopa. Tässä lopputulos.