torstai 8. marraskuuta 2012

Mutakakkua

Tuli kaamea kaamosmasennus..tai joku vastaava. Siksipä päätin piristyksekseni tehdä mutakakun. Tässä ohje, joka on Valion sivuilta. Alunperin piti tekemäni vadelmasuklaa-brownieita, mutta sivuja ja ohjeita selaillessani mieli muuttui. Ja eikun kauppaan, koska taloussuklaata ei ollut, muut aineet kaapista löytyivätkin.

150  gvoita
1 1/2  dlsokeria
munaa
3 1/2  dlvehnäjauhoja
1/2  tlleivinjauhetta
2  rklkaakaojauhetta
150  gtaloussuklaata



Aloita kakun valmistaminen vaahdottamalla pehmeä voi ja sokeri. Sen jälkeen lisää munat joukkoon yksitellen. Lisää joukkoon keskenään sekoitetut kuivat aineet siivilän läpi. Sulata paloiteltu suklaa vesihauteessa ja vahdi ettei pääse palamaan. Lisää suklaasula kakkutaikinan joukkoon.
Leikkaa irtopohjavuokaa suurempi pala leivinpaperia ja laita se vuuan pohjalle. Kumoa taikina paperille ja laita uuniin. Paista 200 asteessa noin 20 minuuttia niin, että kakku on reunoilta kypsä, mutta keskeltä sen kuuluu olla  pehmeän suklainen. Anna kakun jäähtyä hetki. Ota sitten pois vuuasta ja irroita paperi. Laita kakku tarjoilualustalle.
Jostain kumman syystä kuva ei suostunut latautumaan tuohon tarviketekstin viereen, niin se on nyt sitten tässä lopussa. Pääasia, että kakusta tuli maistuvaa :)
.