tiistai 12. helmikuuta 2013

Tulppaaneita tulvillaan...


...iloinen Amsterdam! No joo, en tiedä mistä tuo ikiaikainen vanha laulunpätkä tuli mieleeni. Emme valitettavasti ole menossa kuitenkaan Amsterdamiin, vaikka mieli tekisikin. Ostin tänään tulppaaneita omaan kotiin. Monet seuraamieni blogien ihmiset niitä ovat jo kotiinsa kantaneet ja kauniitahan nuo ovat.
Terrassa sopivasti sattui olemaan tarjouksessa 3 kimppua kympillä, niin pakkohan siihen oli tarttua. Elävät kukat piristävät kummasti mieltä. Meillä kun on niin pimeää sisällä, niin tavalliset viherkasvit eivät oikein tykkää pysyä hengissä ja siksi varsinkin näin kevättä odotellessa on kiva ostaa jo vähän vihreää kotiinkin.
 Terrassa olis ollu muutenkin vaikka mitä ostettavaa. Aina näin kun päivät alkavat pitenemään, alkaa tehdä mieli ostaa kaikkea kivaa kotiin. Siellä olis ollu mukaan raahattavaksi muun muassa ulkoruukkuja, siis isoja, 10-20€ hintahaarukalla. Sellasia tarvitsisinkin, mutta, minähän olin pyörällä liikkeellä, niin en sellasia saanut mukanani raahattua, vaikka hetken jopa jo asiaa harkitsin.
Pidän kovasti tuosta jouluna lahjaksi saamastani Aalto-vaasista. Olen kyllä aina ollut sitä mieltä, etten aaltovaasia halua kotiini, mutta tuo kirkas ja kapea/korkea on kyllä silmää miellyttävä. Samoin tuo ikiaikasen vanha ja joo, sininen, Iittalan maljakko on myös kiva. Se on isomummuni perintöä, ja siksikin minulle tärkeä.

Uusi olohuoneen lattiakin olisi mukava. Olen niiiin kyllästynyt tähän meidän parkettiin, joka on tuollainen perus pyökin värinen. Haluaisimme vaihtaa sen aivan vaaleaan sävyyn, mutta vielä ei olla saatu aikaiseksi. Ja se senkki/lipasto tms olohuoneeseen olisi myös oikein mukava kotiuttaa. Haluaisin myös uuden divaanin ja pariovet olohuoneeseen. Mutta mutta, jostain on tingittävä, koska rahaa ei nyt vaan ole ylimääräistä sitä, mitä nää kaikki vaatisi.... :(
Vasemman puolisten bestå-kaappien kanssa sopisi mielestäni tuo vasemmalla alhaalla oleva divaani paremmin ja sitten taas toi oikean puoleinen avojuttu ja kangaspäälinen divaani sopis paremmin yhteen. Ja jotain tuonlaisia pariovia olen ajatellut. Lattia sais olla yhtenäinen, ns.lankkulattia, ei siis missään nimessä sellainen 2 tai 3 sauvainen peruslaminaatti.(kuvat lainattu netistä)


Ja koska on laskiaistiistai, niin leipomaankin oli ihan suorastaan pakko ryhtyä. Unohdin nimittäin ostaa kaupasta valmiita pullia ja sitten ei auttanut muu, kun alkaa leipomaan. En olekaan varsinaisesti näitä pullia koskaan itse tehnyt, katsotaan mikä on lopputulos. Ja koska en ole mikään pullaleipuri, niin jouduinpa katselemaan reseptiäkin netin syövereistä. Tein omani tällä ohjeella. Tuli muuten niin jättiläismäisen isoja pullia, etten tiedä, miten sellaisen jaksaa ees syödä. Noo, jääpä sitten huomisellekin herkuteltavaa