tiistai 30. lokakuuta 2012

Virkkausta

Mä olen omaksi ihmetyksekseni innostunut virkkaamaan. Tiedä sitten, miksi se on niin kivaa. Koulussa käsityötunneilla suurin piirtein ainoa juttu, josta en pitänyt, oli virkkaus. Yksi syy miksi se on mukavaa on varmaankin se, että se on rentouttavaa ja työn tuloksen näkee nopeasti.

Jämäkuteesta tehdyt pikkukorit
Tähän mennessä olen saanut aikaiseksi perinteisestä matonkuteesta virkatun wc:n maton ja jämäkuteesta pari koria, jotka vois laittaa wc:hen myös, jos siellä olisi tilaa.

Isoäidin neliöitä retrosti. :)
Ja nyt toi uusin projektini on isoäidin neliöistä virkattu peitto. Torkkupeitoksi ajattelin, mutta saattaa kyllä olla, että se jää minikokoiseksi, pienelle ihmiselle tarkoitetuksi. Aikuiskokoiseen peittoon tarvitaan yhteensä 40 neliötä ja nyt olen tehnyt tähän mennessä 14. Noitahan kyllä tekee telkkaria katsoessa huomaamattaan, mutta se, että niitä pitäisi tehdä vielä kolme kertaa tuon verran, niin ei välttämättä tule valmista. Ja sit vielä toinen juttu on se lankojen päätteleminen. Jokaiseen neliöön kun tulee neljää eri väriä ja ne kaikki langat pitää päätellä, niin siinä on kieputtamista kerrakseen. Ja ennenkuin peitto on valmis, pitää irrallaan olevat neliöt tietenkin saattaa myös yhteen. Siinäkin on kyllä oma hommansa. Ohjeet isoäidin neliöön otin ihan Novitalta. Tässä isoäidinneliö -linkki ohjeeseen.

Kuva lainattu tekstissä olevasta Kreikka
- blogista ja sen kirjoittaja TiinaMarialta
Samalla kun olen noita virkkaillut, olen jäänyt kiinni matkablogiin. Tarkemmin kerrottuna Kreikka-aiheiseen saarihyppelyblogiin. Nostaa mukavasti matkakuumetta, mutta ennen ensi syksyä ei ole toiveissakaan, että olis valuuttaa tuollaiseen. Mutta saahan sitä haaveilla. Ja samalla on ainakin aikaa tehdä suunnitelmia, jos vaikka joskus sattuis onnistumaan tuollainen vastaavanlainen island hopping. Tässä vielä linkki kreikkaseikkailu blogiin.
Kannattaa katsastaa, jos saarihyppely kiinnostaa tai jos vaan haluaa ihailla mahtavasti kirjoitettua tekstiä ja ihania kuvia kauniista Kreikasta. Varoituksen sanana, että nälkä saattaa lukiessa myös tulla. Sen verran on ihania ruokia kuvailtuna sanoin ja kuvin. :)

keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Kynttilähullun koti

Syksyllä olen niin hurahtanut, nimittäin kynttilöihin. Muuten en syksystä juuri kyllä nauti, mutta kynttilöiden valossa, peiton alla ja teemuki kädessä, voi siitä jopa löytää jotain hyvääkin.

Ajattelin tähän laittaa muutamia kivoja kynttilöitä ja tuikkuja, joita kotoani tällä hetkelläkin on palamassa.
Nämä ovat tällähetkellä omat suosikkini. Kastehelmi -sarjan tuikkukipat, joista kivasti heijastuu noi "nypylät" esim. taustalla olevaan maljakkoon. Mulla on pari kastehelmen lautasta, joten noita käytän samalla kattauksessa, kun nekin ovat pöydässä. Lisäksi ne sopivat mielestäni kivasti myös Pentikin vanilija-sarjan kanssa käytettäviksi.
Tarjotin on viimeisimpiä hankintojani. Olen jotenkin nyt syksyllä tykästynyt entistä enemmän lilaan väriin ja tämähän sopi miellyttämään silmääni oikeinkin hyvin. Ulkopuolelta se on musta, joka nyt on ainainen suosikkini. Tarjottimella on hyvä pitää kynttilöitä, ne saavat olla siinä rauhassa ja luovat kivan kokoelman. Sisällä mattalasinen kivi-tuikku ja pari sinistä "lätäkköä" sekä ihan perus pöytäkynttilä omalla lasisella alustallaan. Noi lätäköt on kyllä valitettavasti siniset, kun on jäänteitä siniseltä kaudeltani, joka kyllä päättyi jo 10 vuotta sitten :)



Tämä on sitten taas PartyLiten votiiveille tarkoitettu somiste. Ihana siksi, että tuonne purkin alaosaan voi laittaa mitä koristeita kulloinkin haluaa. Jouluksi, pääsiäiseksi, syksyksi, ihan minä juhlina haluaa sitä käyttääkin osana koristelua. Mulla siellä on nyt kesän aikana ollut pullon korkkeja, jotka ovat minusta jotenkin viehättäviä. Ja koska nykyviineissä valitettavan usein käytetään kumisia korkkeja,niin noita tulee aina vaan harvemmin, joka on sääli. Siksi pitääkin aina sellaisen nähdessään ottaa se talteen.
Partyliten tuotteet ovat kyllä niin sika kalliita, että niitä ei kovin usein viitsi itselleen hankkia. Toki olen sen verran valkolumimarja- tuoksun lumoissa, että aina pitää niitä kutsuilta ostaa vähintään. Ja joskus sitten sorrun ostamaan jotain muutakin. Tämän nyt ainakin olen hankkinut ja siihen tyytyväinen ollut. Haluisin toisenkin tällaisen, hiukan isomman, mutta eipä taida enää olla valikoimissa ihan samaa tuotetta. Joku vähän vastaava kylläkin, mutta metallireunuksella ja se ei oo enää niin puhtaan kaunis.



Oikealla kuvassa viimeisin hankintani, kun tykästyin tähän harmaaseen kynttilään Sokoksella. Valo kuultaa kivasti tekstin läpi. Normaalisti en ole kovin innostunut tekstillä varustetuista tavaroista, mutta tämä oli kaunis ja halusin se keittiön pöydälle. Jota valitettavan harvoin käytetään, silloin kylläkin, kun joku tulee kyläilemään ja siihenhän tuo teksti aika mainiosti juuri sopiikin.

Tässä helppo tapa käyttää astioita hyväksi tuikkujen polttamiseen. Nämä ovat oikeasti siis snapsilasit, jotka sain ystävältäni Lauralta Irlannista. Ihanat lasit, mutta koska niitä on vain neljä ja se määrä useimmiten ei riitä, niin olen keksinyt niille uuden käytön keittiön pöydällä kattauksen yhteydessä. Kivat, kun eivät ole vaaralliset, kun uppoavat sopivan syvälle lasiin. Kuin tehdyt tuikuille, kun ovat kuitenkin hiukan pöytäpinnan tasoa ylempänä, niin valokin loistaa korkeammalta :)

tiistai 9. lokakuuta 2012

Uusia juttuja elämässä

Vähän on ollut hiljaista viime aikoina kirjoittelun suhteen. Siis tänne ainakin..muuten olen kyllä kirjoittanut. Olen taas päässyt ns.oikean ammattini pariin ainakin osittain, kun toimin paikallisessa sanomalehdessä  avustajana. Muutenkin elämä on suhteellisen mukavaa tällä hetkellä. Eilen käytiin työpaikan kanssa katsomassa Queenin musikaali Show must go on Tampereella. Tänään hain postista uuden puhelimeni, joka on Lumia 800. Vielä en oikein osaa käyttää sitä, mutta kait se siitä kun siihen tottuu. Mutta nyt sitä sitten meikäkin pääsee surffailemaan ihan joka paikassa. Toisaalta se kait on hyvä juttu, mutta toisaalta sitten taas...ei aina tarttis olla tavoitettavissa tai internetyhteyden päässä. No, sujuu sit noi työt ainakin hiukan helpommin, ku pääsee lukemaan sähköpostit puhelimen välityksellä. Joo, siis ennen mulla oli Sampparin vanha p¤#%a, mutta nyt sit tosiaan Nokia. Nii ja joo, en ees halunnu IPhonea, ku kaikilla on se. Ja mä oon sitäpaitsi allerginen omenoille :) HAHA!


Nii, ja onhan tässä kaikenlaista ihanaa muutenkin tapahtunut. Nyt sen kait voi sanoa jo ääneenkin, mutta me ollaan menossa murun kaa naimisiin,jeeeeeeeeeii! Ens kesänä. Suunnittelu on vielä aika alkuvaiheessa, mut isommat jutut on melkeinpä jo varattuna. Mitä nyt bändi puuttuu, ja valokuvaaja vielä varmistamatta. Eli jos jollain on jotain ehdotuksia sopivasta bändistä, niin voipi laittaa tietoa tännepäin. Alle tonnilla mielellään, parempi jos paljonkin alle, tietysti :) Nii ja sais soitella sekä humppaa että rennompaa tanssimusaa, nii et kaikki viihtyy. Mut joo, tällasta tänne. Aika sekavat olotilat sinänsä tästä aiheesta. Ei oikein osaa tietää, mistä kohtaa sitä alottas tekemisen ja suunnittelun ja kaikki. Mut kait se siitä, toki aikaakin onneks vielä on! :)