Mä olen omaksi ihmetyksekseni innostunut virkkaamaan. Tiedä sitten, miksi se on niin kivaa. Koulussa käsityötunneilla suurin piirtein ainoa juttu, josta en pitänyt, oli virkkaus. Yksi syy miksi se on mukavaa on varmaankin se, että se on rentouttavaa ja työn tuloksen näkee nopeasti.
 |
| Jämäkuteesta tehdyt pikkukorit |
Tähän mennessä olen saanut aikaiseksi perinteisestä matonkuteesta virkatun wc:n maton ja jämäkuteesta pari koria, jotka vois laittaa wc:hen myös, jos siellä olisi tilaa.
 |
| Isoäidin neliöitä retrosti. :) |
Ja nyt toi uusin projektini on isoäidin neliöistä virkattu peitto. Torkkupeitoksi ajattelin, mutta saattaa kyllä olla, että se jää minikokoiseksi, pienelle ihmiselle tarkoitetuksi. Aikuiskokoiseen peittoon tarvitaan yhteensä 40 neliötä ja nyt olen tehnyt tähän mennessä 14. Noitahan kyllä tekee telkkaria katsoessa huomaamattaan, mutta se, että niitä pitäisi tehdä vielä kolme kertaa tuon verran, niin ei välttämättä tule valmista. Ja sit vielä toinen juttu on se lankojen päätteleminen. Jokaiseen neliöön kun tulee neljää eri väriä ja ne kaikki langat pitää päätellä, niin siinä on kieputtamista kerrakseen. Ja ennenkuin peitto on valmis, pitää irrallaan olevat neliöt tietenkin saattaa myös yhteen. Siinäkin on kyllä oma hommansa. Ohjeet isoäidin neliöön otin ihan Novitalta. Tässä
isoäidinneliö -linkki ohjeeseen.
 |
Kuva lainattu tekstissä olevasta Kreikka - blogista ja sen kirjoittaja TiinaMarialta |
Samalla kun olen noita virkkaillut, olen jäänyt kiinni matkablogiin. Tarkemmin kerrottuna Kreikka-aiheiseen saarihyppelyblogiin. Nostaa mukavasti matkakuumetta, mutta ennen ensi syksyä ei ole toiveissakaan, että olis valuuttaa tuollaiseen. Mutta saahan sitä haaveilla. Ja samalla on ainakin aikaa tehdä suunnitelmia, jos vaikka joskus sattuis onnistumaan tuollainen vastaavanlainen island hopping. Tässä vielä linkki
kreikkaseikkailu blogiin.
Kannattaa katsastaa, jos saarihyppely kiinnostaa tai jos vaan haluaa ihailla mahtavasti kirjoitettua tekstiä ja ihania kuvia kauniista Kreikasta. Varoituksen sanana, että nälkä saattaa lukiessa myös tulla. Sen verran on ihania ruokia kuvailtuna sanoin ja kuvin. :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti